torsdag 14 augusti 2014

Drakduk

För snart 11 år sedan var jag på syfestival i Göteborg (sista året de var där för övrigt). Bland de saker jag köpte den gången fanns ett antal broderisaker då jag på den tiden mest broderade. Bland annat köpte jag den här duken hos  Fingerfärda. Originalet var sytt med stjälksöm men efter att jag stått där och velat mellan den här (snyggast motiv) och en annan (sydd i kedjestygn) så föreslog de att jag kunde ju sy den här i kedjesöm också. Så så blev det. Det har dock tagit en bra stund med periodvis broderande för att bli klar. Men nu under sommaren sattes de sista stygnen i motivet och därefter fållades den även för hand.

Tyvärr tror jag inte kit:et fins kvar hos Fingerfärda, men jag är mycket nöjd med både duk och servicen jag fick från dem. När garnet höll på att ta slut innan jag var klar (kedjesöm drar mer garn än stjälksöm tydligen) och skrev till dem för att be om att få köpa lite till så skickade de lite till utan att vilja ha betalt. Stort tack för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar