lördag 30 januari 2016

Första planplagget klart

Under de senaste veckorna har jag fått mindre med pysseltid än jag önskat, men nu i måndags när ett par väninnor var här för en planerad sömnadsträff efter jobbet så fick jag sytt i knapparna på första plagget i den vårplan jag gjorde åt min man.
En skjorta för senvåren, när det börjar gå åt sommar eftersom den har korta ärmar.

Jag hade ändrat mönstret förra gången jag sydde den så jag sydde den här rätt av. Tyvärr  (eller tja, det kanske inte är så tyvärr egentligen) så har jag utvecklats när det gäller sömnad och ser ytterligare saker som kan förbättra med mönstret. Men det får bli till nästa utgåva, den här sitter mycket bättre än någon färdigköpt skjorta han har i alla fall.

Tyget jag sytt av är ett batikfärgat tyg jag köpte på en symässa på Kviberg häromåret. Knapparna är från Stoff och Stil.

Färgen på bilden ovan är tyvärr lite för mörk så jag tog även en bild utomhus där det dock var lite blåsigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar