söndag 21 oktober 2012

Nej jag har inte försvunnit...

Får inleda med att be om ursäkt att det inte blivit något bloggat på ett tag. Det har varit mycket med jobb och barnens fritidsaktiviteter så det har blivit dåligt med pysseltid. Jag ska nog återgå till att försöka blogga en gång i veckan oavsett om jag har något färdigt eller om det bara är något pågående jag har att visa upp.


 


Igår lyckades jag dock få till en träff med symsakinen så nu har jag sytt två tröjor till min dotter.



Img_3340

Jag sydde båda tröjorna paralellt vilket ledde till att det gick snabbt och smidigt när man inte behövde trä om med tvillingnålen fram och tillbaks för båda trökjorna.


Tyg: Alla fåglar rosa från Liandlo. Tyget ville gärna krulla sig i kanterna men det gick hyffsat att jobba med.  Jag hade köpt 0,5 meter och det mesta gick åt. Jag har en liten snutt kvar på ena kanten eftersom tyget låg på 170 cm bredd.


Img_3341


Tyg: Medaljonger Ren -rosa från Znok.Lättjobbat och trevligt tyg. Inga problem att sy alls. En ganska smal remsa tyg kvar utmed ena kanten.



Img_3342


Mudden till båda köpte jag från Liandlo på syfestivalen.


Total åtgång: ca 0,75 m då det finns lite kvar i kanten. Vad jag ska göra med två remsor tyg som är fär smala för att ens få till en mössa till min fyraåring vet jag dock inte. Ideer mottages tacksamt.


Mönster: Mönstert från Mariannes systuga som jag köpte på syfestivalen i Borås. Storlek 120. Ett lättsytt basmönster som jag kommer att använda mer. Närsta gång kanske jag dock förlänger det lite eftersom jag tyckte det var en ganska kort modell.


Det känns skönt att få lite sytt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar