onsdag 2 januari 2013

Nyårsdagssömnad

Istället för nyårskonsert och Ivenhoe blev det en träff med symaskinen för min del.

Först ut var att sy en ny vetevärmare till min son eftersom han bränt den gamla genom att köra den för länge i micron (tur att det inte började brinna).
En innerkudde i vitt lintyg och ett fodral sytt i ett av de lapptäckstyger jag köpte på syfestivalen. Vetet är återanvänt från den brända.
Vetevärmaren fick ett överdrag med trollkarlar, passande för en Harry Potter-läsare.
Av två små bitar överblivet lintyg blev det dessutom ett par små lavendelpåsar att lägga blnad tvätten.

Sedan tog jag tag i att efter 6 års väntan sy klart den sista gardinen till sovrummet. Det tog inte många sekunder för mig att minnas varför jag dragit mig för att göra klart den. Tyget är nog det värsta jag någonsin har sytt i. Men nu är det gjort och det återstår bara att hitta gardinstången och hänga upp.

Tygåtgång 2013: 3 meter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar