lördag 14 september 2013

Ledsen, spetsig kisse

Av rester från båtlakanen bestämde jag mig för att sy en Pointy Kitty. Detta mönster skrev jag ut för flera år sedan, men har aldrig sytt innan. Det blev en riktig restmaterialskisse som stoppades med spillbitar av olika tyger. Tyvärr gjorde det huvudet så tungt att det alltid hänger ned och får kisse att se ledsen ut.
Lärdomar:
1. Stoppa inte figurer med stora huvuden i förhållande till kroppar med tygerester.
 2. Om du först använder textillim och sedan ska sy för hand så sy då innan limmet har torkat helt. Aj mina fingrar, trots fingerborgen.

Men min dotter blev överlycklig och krävde att hon skulle få den. Vilket hon fick. Nästa, för det blir det nog en blir dock sydd i lapptäckstyg och stoppad med vadd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar