lördag 15 februari 2014

Svampiga kalsonger och spetsiga trosor

Så blev det lite underklädessömnad igen. Maken bad om en lätt modifiering av mönstret jämfört med dem han fick i julklapp. Så dessa är sydda efter samma mönster men med vissa storleksanpassningar.
Tyget är resten av en bit hilcotrikå som jag köpte från NeaNobelle för ett par år sedan. Resten av tyget blev ett sommarlinne till min son långt innan jag började blogga. Resåren kommer från LG Sömnad.

Sedan har det också efter lång tid blivit två par trosor med spetsdekorationer på till mig själv. För drygt ett år sedan så hade MulligaM en tros sew along. Jag hade tänkt vara med och klippte till tyg till två trosor. Sedan kom annat ivägen och när jag röjde syskåpet senast så hittade jag påsen med tygbitarna.

De första fick svart spetsdekor av stretchspetsen som blev över från min BH.
Och den andra fick ett vitt spetsmotiv utklippt ur resterna efter mina spetstrosor.
Tyget till båda trosorna är en stuv jag hittade på Stoff o Stil. Jag har inte den blekaste aning om vad det kan vara för material, men det är väldigt stretchigt och man känner knappt av att man har trosorna på sig. Jag har en hel del kvar av tyget så jag får väl se vad jag hittar på med det.
Vikresåren kommer från Bibbis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar