söndag 4 mars 2012

Möss-stickning

Förra helgen så tog ju all mina existerande stickning slut så större delen av veckan gick jag och klurade på vad jag skulle sticka nu. Eftersom jag inte hade något särskilt mönster som lockade på mig (konstigt, jag brukar oftast ha ett par tre saker i kö som jag längtar efter att börja med) men ändå ville sticka så letade jag runt lite i garnlådan på jakt efter inspiration. Efter en stunds letande så hittade jag tvåtrådigt grått ullgarn samt rester av Evilla artyarn från när jag stickade en Revontuli och då bestämde jag mig för att det skulle få bli en mössa. Efter lite experimenterande och letande på ravelry så fastnade jag till slut för en mesi. I fredags började jag och än så länge går det snabbt och lätt och är vansinnigt kul att sticka.Kul med en ny stickning och mindre med restgarner hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar