söndag 26 februari 2012

T 4 år har gjort denna snygga kasse


Img_2817

Efter att ha läst följande inlägg hos Heimlaga så valde jag att låta T prova min symaskin idag.


Att få sy på symaskin är något hon tjatat om länge, helst vill hon ha en egen säger hon. Så eftersom min symaskin har ett reglage där man kan ställa in så att den inte går så fort så lät jag henne få testa under uppsikt idag. Först valde hon ett tyg (eller tja, jag stoppade hennes förstaval eftersom velour kanske inte är det enklaste nybörjartyget) och klippte en bit. Jag hade tänkt att hon sedan mest skulle få testa lite olika sömmar hit och dit och visst, en stund var det ok men sedan hade hon minsann sett mig sy och skulle sy en kasse. Men resultatet av hennes testande av olika sömmar är det som dekorerar kassen med vita snirklar här och var på sidorna.



Img_2816


Så med viss hjälp (mest med att nåla och sprätta när det behövdes) så har hon idag tillverkat sitt första alster. Gissa om hennes mor är stolt! Hållbarheten kanske inte blir den bästa eftersom inga kanter är zick-zackade och sömmarna blev både sneda och vinda, men en liten tygkasse blev det allt. Enligt T så skulle jag ha den att ha garn i, men vi får väl se om hon inte hellre vill ha den själv.



Img_2815


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar