söndag 6 maj 2012

Spinner igen och nya prylar

Som omväxling till BH-poster (det kommer snart en till) så tänkte jag skriva lite om vad jag mer sysslar med för textila pyssel just nu.



Img_3014

För ett par år sedan köpte jag ett prova-på-kit från Spinspiration (numera tyvärr stängda). Senaste veckorna har jag plockat fram sländan och ullen igen och roat mig med att göra garn. När.den ullen som är på sländan just nu är färdigspunnen så har jag två uppsättningar med garn att tvinna. Det ena ska bli polkagrisgarn och det andra kommer att tvinnas ihop med sig själv tänkte jag (hälften är klart och avplockat från sländan, andra hälften håller jag på med). Det blir nog dock inte förrän om ett par veckor jag kommer så långt kan jag tänka.



Img_3016


Men, jag bestämde mig i alla fall för att jag ville testa även med andra sorters sländor så i veckan köpte jag mig en topptyngd och en turkisk från Gammeldags i Kungsäter. Och när jag ändå beställde så blev det 100 g vit ull från Värmlandsfår. Härligt fet och luddig är den och ska bli kul att testa att spinna.



Img_3017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar