lördag 7 juli 2012

Vari jag deklarerar min kärlek till strumpstickor...

I februari så repade jag upp en tröja. Sedan dess har jag av och till stickat på en Incredible custom fit raglan sweater med det garnet. Det är en tröja som stickas uppifrån och ner och jag har fram tills nu (mitt på första ärmen) stickat med magic loop. Nu gav jag dock upp och skaffade mig ett par styrumpstickor i storlek 5 för att sticka ärmarna med. Mycket snabbare och lättare.


Jag hade egentligen tänkt sticka hela tröjan med magic loop eftersom "alla" säger att det är så bra till i stort sett allt, men det är nog bara att inse att det inte funkar så för mig. Med magic loop tycker jag att man får avbryta hela tiden för att dra ut öglan, med strumpstickor bara swischar man på. Så... det här var nog sista gången jag försöker sticka ärmar eller strumpor med hjälp av magic loop, hädanefter blir det strumpstickor för mig.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar