lördag 23 juni 2012

Glädjesömnad

Som så många andra så har jag köpt en bit av Jofotex landskapstyg. Också som väldigt många andra så har jag velat sy en singoallaklänning till dottern. Så när jag häromdagen kom hem och kände miig lite småknäckt så började jag tröstsy just en sådan.


Sista fållarna gjordes klara igår på midsommaraftonsmorgonen.



Img_3204


Jag hade inget mönster utan utgick från en beskrivning jag googlade fram och anpassade efter dotterns mått med hjälp av både måttagning och en existerande klänning i storlek 110.


Det var en väldigt snabb, lättt och rättfram sömnad och jag tror dottern kommer att kunna använda den mycket.Dessutom hjälpte den upp mitt humör när det behövdes Om dottern nu gillar den kan det nog bli fler av samma modell..


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar