lördag 26 oktober 2013

Bambutröja

Ytterligare ett obloggat alster, detta sytt för en vecka sedan.

Tyget är en bambu-viskos som jag köpte från BambooIsGreen, även det på syfestivalen. Tyget säljs i en-metersbitar vilket är lite jobbigt men enligt försäljerskan så kan man få köpa längre bitar bara man förvarnar så att de kan beställa det från sin leverantör. Ur min enmetersbit lyckades jag dock pussla en långärmad Renfrew utan sjalkrage. Detta trots att enligt mönstret skulle det gå åt mer tyg. Men med en extra söm i linningen nertil (jag har söm i båda sidorna istället för bara den ena) så gick det att pussla ut alla delarna.

 
Det var ett väldigt trevligt och lättarbetat tyg och tröjan känns helt fantastiskt mjuk och skön att ha på sig. Min dotter kunde inte sluta klappa på träjan när jag hade den på mig första gången.

Bäst: Jag älskar verkligen Renfrew-mönstret. Det är ett av få mönster jag kan sy till mig själv helt utan ändringar.

Sämst: Att den redan är smutsig och ligger i tvätten. Jag måste nog skaffa mer av det här tyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar