söndag 6 oktober 2013

Ny leksak och en Renfrew

För första gången sedan jag köpte den, för 5 år sedan, så är min symaskin på service. För att hålla mig sällskap under tiden så har jag min nya leksak, en Brother 1034d som kom hem till mig igår.
Efter att ha testat lite och bland annat provat att trä om maskinen (vilket var väldigt lätt så de lurades inte när de kallade den lätt-trädd) så var jag ju tvungen att testa att sy något på den och valet föll på en Renfrew från Sewaholic, ett mönster jag sytt förr och vet att det passar.
Jag valde dock att sy den i två olika tyger då jag tyckte att det skulle bli för mycket med att göra hela i det rödsvarta. Båda tygerna är inköpta på Stoff och Stil i Bäckebol, dock vid två olika tillfällen.
Det svarta är en ekologisk bomullstrikå och den rödsvarta hittade jag bland stuvbitarna.

 Bäst var att det var kul med en ny maskin och att tröjan blev precis som jag tänkt mig. Renfrew är ett väldigt trevligt mönster och jag måste nog se till att sy mig en med någon av de andra halsringningarna och med långa ärmar någon dag. Jag tror jag har tyg hemma och som kan passa till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar