söndag 26 februari 2012

Att repa upp eller att inte repa upp...

...det är frågan. Fast nu har jag bestämt mig, det blir repa upp. Som jag skrev för ett par veckor sedan så hade jag problem med mitt stora stickprojekt. Min plan var att sticka en Spoke med hjälp av ett garn jag köpt hos numera nedlagda Normi garn i Partille. Tyvärr så har jag varit osäker på mitt garnval i stort sett ända från det att hag började och efter en lång stunds telefonkonsultation med mitt handarbetsorakel, tillika min kompis M, så har jag beslutat att repa upp det jag gjort.


Att sticka en Spoke med det garn jag har skulle inte bli bra, plus att jag oroar mig för om garnet jag har verkligen räcker. Jag vill fortfarande sticka Spoke men jag får skaffa ett annat garn, frågan är bara vilket? Tips mottages tacksamt. Av garnet jag repar upp ska jag sticka en helt annan typ av tröja som bättre passar det. Men först blir det upprepning framför TV ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar