söndag 5 februari 2012

Så(dana) tider

Ute virvlar snön och det var -15 när jag vaknade i morse. Då är kanske inte sådder och plantering det första man tänker på, men så blev det ändå. Efter att ha kommit hem från en timmes skridskoåkning gjorde jag första sådderna för i år. Idag blev det två sorters tomater och två sorters chili.


Tomaterna blev moneymaker, en sort jag aldrig odlat förr och wonderlight en sort jag odlat tidigare med blandat resultat. Det året jag misslyckades med dem misslyckades dock alla odlingar så jag skyller på det. :)


Chillisorterna är Tricolor Variegata och Pretty in Purple, båda två sorter som främst odlas för att de är dekorativa.



Imag0275

Nedan är mina perennsådder ute i snön. Får se om de lyckas, perenna frösådder har jag alltid misslyckats med fler än jag lyckats med. Tyvärr, för det finns en hel massa sorter jag hade velat dra upp egentligen. Jag tycker att jag läser på en massa och gör precis som man råds men ändå ingen framgång. Trist.



Imag0273

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar