söndag 26 januari 2014

Finkjol med snurr

Knappt en månad efter årets början så kommer här första bloggposten om något som gjordes i år. Kjolen nedan är egentligen bara en mindre kopia av min egen nyårskjol. Efter att dottern gått och klappat på tyget så sa hon slutligen att hon också ville ha en kjol i det tyget. Och eftersom jag hade en del kvar så klippte jag ut en cirkelkjol åt henne. Jag gjorde den lite längre än jag brukar göra hennes kjolar och tack vare det och resåren i midjan så borde den kunna användas till fint ganska länge.

Även den här avslutades med en rullfåll på overlocken.

Bra: Enkel och rättfram sömnad och ytterligare lite tyg taget ur tygförrådet.
Mindre bra: -
Tyg: Krossad velour. Jag tror jag köpte den i en butik utanför Alingsås som skulle stänga och jag har varit livräd för att använda den för att den är så halkig. Men för en cirkelkjol funkade den bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar