onsdag 6 januari 2016

Kärleksknutar

Under höstes syfestival i Borås deltog jag i en workshop arrangerad av Sjöalyckans silke där man fick lära sig virka kärleksknutar. I kostnaden för workshopen ingick ett nystan av deras garn Sjöalyckans drömmar vilket är en trevlig blandning av ull och silke och räcker lagom till en sjal i denna teknik.
Sedan syfestivalen har jag virkat på den lite från och till och igår blev den klar. Efter att jag sköljt den och sedan spännt upp den så blev den så här luftig och fin.

Material: Ett nystan Sjöalyckans Drömmar,  färg Natur
Virknål: 2,5 mm
Bra: Kul med en ny teknik, särskilt för mig som inte virkar normalt sett
Mindre bra : Färgen är inte riktigt min favorit så vi får väl se hur mycket jag använder den eller om jag ger bort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar