fredag 1 januari 2016

Återstart


Det har gått över ett år sedan min senaste bloggpost och jag känner att jag måste bestämma mig för om jag ska ha kvar bloggen eller ej.

Under det år som gått så har det blivit en hel del handarbetat men det enda sätt det dokunenterats är i diverse slutna grupper på Facebook, främst i Sy garderoben med en plan. Men jag saknar att ha en plats där jag kan se allt jag gjort lite mer sammanställt.

Så därför har jag bestämt mig för att göra ett försök att återstarta bloggen så får vi se hur det går. Mitt huvudsyfte med bloggen kommer alltså att vara dokumentation av vad gör, men om någon vill följa med på den resan så är du/ni välkomna.

Såhär på årets första dag så är det tradition med att ha planer för framtiden och för 2016 önskar jag tre saker vad det gäller handarbete.
1) Varje vecka skall jag se till att få i vart fall någon timmes handarbetstid oavsett hur stressigt det än är i övriga livet.
2) Handarbete är en hobby för mig,  det får inte bli ett dåligt samvete.
3) Jag vill ha färre WIPs (work in progress) när jag avslutar året än idag. För många stressar mig nämligen har jag insett och då är det nära till att bryta mot önskan 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar