tisdag 25 september 2012

En användbar toile

Som så många andra här i världen så har även jag skaffat mig mönstret Renfrew från Sewaholic. Jag har nu gjort en första testversion för att se hur det blev och för att kolla vilka anpassningar jag kan vilja göra.


Img_3335

Tyg: Eftersom det här enbart skulle vara en test och jag inte visste om resultatet skulle bli användbart så utgick jag från ett gammalt tyg som jag inte riktigt vetat vad jag skulle göra med. Tyget är inköpt från Furulunds på den tiden de hade postorderförsäljning och har legat och gottat sig i tyglådan åtminstone i sex år. Jag minns inte längre vad orginalplanen var för dess användande.


Mönster: Renfrew


Storlek: 4 Till nästa gång så skall jag förlänga mönstret med ett par cm eftersom jag tyckte den blev i kortaste laget. I samband med det så bör jag nog också öka höftvidden något.


Själva sömnaden var väldigt rättfram och beskrivningen som medföljde mönstret var inga problem att följa. En väldigt snabb och smidig sömnad faktsikt. Och eftersom jag gillar den här typen av halsringningar/kragar så kommer det nog att bli fler. Jag funderar tex på om den inte skulle bli snygg med två färger, en för kropp och ärmar och en runt hals och kanterna på ärmar och höft.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar