söndag 30 december 2012

Första julklappen

Som utlovat så kommer jag tillbaks nu efter jul med en serie blogposter om de julklappar jag tillverkat för i år. Först ut i serien blir julklappen till barnens farmor, Knotty Gloves.
 Stickade med stickor 2,5 och i Superba Klassik från Rico Design.
För att prova ut storlek så lånade jag min make eftersom vi bedömde att han var den som var mest lika stora händer. Detta visade sig vara en riktig bedömning då både han och hans mor har ganska små händer (själv hade jag behövt längre fingrar).

Jag upplevde mönstret som välskrivet och lätt att följa och då jag även tyckte att det var ett himla kul mönster att sticka så planerar jag även att sticka ett par till mig själv. Det blir dock i ett annat garn och efter att jag stickat lite andra saker först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar