söndag 9 december 2012

Snart är det jul...

...och därför blir det nu väldigt dåligt med bilder eftersom all pysseltid just nu går åt till julklappar och att julpyssla med barnen.


Ett pyssel som passar väldigt bra för fyraåringen är att måla pepparkakor. Jag köpte fyrpack med tuber med färdig kakdekorationsfärg och ställde fram pepparkaksburken. Hon satt och målade tills färgerna var nästan helt slut. Kul och lagom pyssel för inte så stora barn. Bildbevis saknas dock eftersom vi åt upp pepparkakorna.


Annars är jag nästan klar med den första handpysslade julklappen, om allt går enligtplanerna så blir den klar idag. Då är frågan om jag tror jag hinner tillverka något mer till jul? Jag hade egentligen tänkt att båda barnen skulle få något hemgjort men frågan är om jag hinner? Att sy ihop den redan tillklippta tröjan till sonen tar väl någon timme så det borde gå, men fyraåringen vill ha flerfärgsstickade, lätt filtade vantar, hinner jag verkligen det?


Raggsockarna till min far får nog dock vänta tills han fyller år, det ger jag mig inte på med en vecka på mig innan julklappar som skall skickas per post borde gå iväg.


Och till slut, Garnasinne har en jultävling. Ju fler som är med, desto fler vinster.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar