måndag 31 december 2012

Julklapp 2 - barntröja

I samband med syfestivalen så lät jag barnen bestämma tyg till varsin tröja. Dotterns tröjor blev klara för lkänge sedan, men sonens fick bli julklapp.
Tyg: Znoks stjärnor med lime-färgad bas. Köpte en meter på syfestivalen och drygt halva gick åt. Tyvärr så har jag lyckats göra ett hål i mitten på biten så den räcker inte till en hel tröja till. Men om jag kompletterar med annat tyg till antingen ärmar eller mittbit så kan sonen få en tröja till. Eller så får det bli en t-shirt till sommaren.
Mudden kommer ur förrådet och har oklar bakgrund.Mn den matchade stjärnorna bra.

Mönster: Mönster från Mariannes systuga som jag köpte på syfestivalen i Borås. Storlek 140. Jag är väldigt näjd med mönstret, det passar mina barn och är lättsytt.

Dock så lyckades jag ändå ställa till det för mig själv när jag sydde tröjan. Efter att ha sytt ena axeln och kantat halsen (som jag trodde) så fick jag problem med att sy andra axeln. Jag hade sytt ihop fel axel på framstycket och därefter lyckats kanta bakre halsringningen plus ena främre ärmringningen. Oooops! Men sprättaren är ens vän, eller något...
Tillslut blev det dock helt ok och den är redan tvättad första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar