onsdag 5 december 2012

"Päls"-sjal

Jag ska på kalas snart, ett kalas med tema glitter och glamour och vad är väl mer glamoröst än en pälssjal svept om axlarna? Av en ren slump hade jag 20 cm fuskpäls på full bredd liggande hemma. Den har legat här hemma i flera år efter att jag köpte minsta klipp för att jag hade en tanke om att kanta en mössa eller så. Så efter att ha skaffat foder och en hake på Myrins textil en dag påväg hem från jobbet så satte jag igång att frihanda mig en sjal. Det var ett tag sedan jag senast sydde i fuskpäls men jag blev ganska nöjd.



Img_3416


Tyvärr blev bilderna inte så bra, men att försöka ta dagsljusfoton just nu är rätt så kört.



Img_3417

Insidan fodrades med det tjockaste fodertyg jag hittade som dessutom hade ungefär rätt färg.


Efter kalaset så ska jag se om det inte går att göra en mindre modifiering så att det kan gå att använda som löstagbar pälskrage till min vinterkappa. Jag får klura lite på fastsättningen men jag tror det borde gå.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar