torsdag 25 december 2014

Blazer

Eftersom jag blev så nöjd med min förra blazer och jag dessutom hittade ett fantastiskt tyg och foder på Tyg-Evas utförsäljning i somras så var det dags för en till. Tyget är ett mörkgrått tyg med invävda glittertrådar (ganska glest) med en härlig ullkänsla.

Själva plagget syddes under en syhelg i Sjövik under början av hösten och var ganska så rättframt även denna gång. Om man bortser från tokigheter som att jag råkade sy i ena ärmen på fell håll då. Men att sprätta i sällskap med en massa trevliga människor är mycket trevligare än att göra det hemma för sig själv så det problemet löstes snabbt.

Något som dock retat mig med den förra blazern var att den saknade fickor. Helt bedrövligt när man är på jobbet och försöker hantera telefoner och en dator på väg mellan olika konferensrum. Så vis av förra plagget så la jag till en innerficka avpassad efter mina telefoner. Mycket mer användbart plötsligt. Fler fickor till folket! Eller i vart fall till mig.

Bra: Det är ett bra mönster som sitter väldigt bra på mig. Det var inga större bekymmer med att sy den och allt fungerade smärtfritt i stort sett.
Dåligt: Tyget är lite sticksigt där kragen ligger mot nacken. Och jag kunde ha lagrat ett par av sömsmånerna lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar