tisdag 23 december 2014

Vinterplan

I sällskap med den fantastiskt trivsamma och stöttande Facebook-gruppen "Sy garderoben - med en plan" så har jag nu under senhösten jobbat på med en vinterplan.

När jag gjorde planeringen för 3 månader sedan så såg den ut så här:
En blus i vitt siden från Tyg-Eva. Blusmönstret är hämtat ur en mönstertidning jag köpte i Italien.
En grå-svart blazer med lila foder. Mönster ur Allt om Handarbete
En röd spetsklänning efter ett gammalt Stil-mönster.
En rödsvart topp. Inget mönster bestämt ännu..
En svart halvcirkelkjol. Planen var att mäta och rita upp kjolen direkt på tyget.
En svart penn-kjol.

En, för mig, ganska ambitiös plan med få snabba och enkla plagg. Givet att både blusen och klänningen dessutom skulle kräva ändringar (italienskor är tydligen korta med smala axlar till exempel) och toiler så väntade jag mig inte att allt skulle bli klart. Och det blev det inte heller.

Men fyra av 6 plagg blev klara och så här långt har jag hunnit använda alla utom blusen som blev klar först igår.

Separata bloggposter kommer att komma för de enskilda plaggen.

Bra: Jag lyckades med att få till större delar av min ambitiösa plan än jag trott.
Dåligt: Vissa av plaggen gjorde verkligen, verkligen motstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar