lördag 14 april 2012

Apig mössa med skärm

Jag var ju inte helt nöjd med hur dotterns mössa blev förra veckan så idag modifierade jag mönstret något och sydde en mössa till sonen. Den blev bättre men inte helt bra så jag får nog modifiera mönstret vidare och göra ett försök till. Bild kommer när jag lyckats övertyga sonen om att lämna ifrån sig mössan länge nog för att jag ska kunna ta en.


Som titeln på det här blogginlägget antyder så sydde jag i mitt turkosfärgade aptyg och det funkade väldigt bra till mössa. Kanske för att jag kunde sy ihop allt på en gång så att tyget inte hann krulla sig? Nu har jag aptyg så att det nog räcker precis till en mössa till dottern också så det blir väl nästa projekt. Skönt att tyger faktiskt kan ta slut ibland med tanke på hur mycket tyg jag har hemma.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar