söndag 22 april 2012

Återanvändning

En av de mest klassiska sorternas återanvändning. Byxor med utslitna knän blir konverterade till shorts. Sonens röda favoritbyxor kortades av och fick nya fållar och dotterns byxor blev avkortade, fållade och försedda med ett paljettband hon hittade när jag höll på att röja i syskåpet. Själv är jag lite tveksam till kombinationen grönt med gula paljetter men hon är nöjd och det är väl huvudsaken.


Nedre delen av en av sonens byxben (den biten under hålet vid knät) har dessutom redan återanvänts som mun på en tygorm som dottern med viss hjälp sytt. Får se om den blir bloggad någon dag.



Img_2917

Idag imponerade min symaskin på mig när den utan bekymmer tuggade rätt över de röda jeansens läggsöm när jag sydde fållen. I och med att det är dubbla fållar så blev det ganska många lager tyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar