lördag 28 april 2012

Inget sytt, bara klippt

Idag har jag varit hur förkyld som helst och inte haft riktig lust med någonting. Trots detta ficka jag klippt till tyg till tre projekt.



Img_2942


Längst till vänster är det tygbitar som ska bli en mössa till dottern istället för den hon ratade på grund av för liten skärm. Den fick vandra vidare till sonens bästa vän istället så nu har de matchande apmössor.


Till höger så ligger bitar i vävt tyg som ska bli en tunika till dottern. Fyndade ett utgående mönster på Stoff och Stil och jag får ju sy upp det innan dottern växer ur det.


I mitten ligger de tillklippta delarna till BH sew-alongen. Här lyckades jag klanta till det och först klippa ut bakstyckena i vadd istället för övre delen av kupan. Som tur är så lyckades jag få ut kupdelarna ur bakstyckesdelarna så det klarade sig.


 


 

1 kommentar: