söndag 1 april 2012

Jag är en radioapa-pa-pa-pa

Så har jag suttit och småsjungit nu när jag sytt på dotterns kjol. Jämför Radioapan med bilderna nedan så ser ni nog vad jag menar. 


Kjolen är sydd av det hemfärgade aptyget enligt mönster Cocos i Ottobre 1/2011. Sömnaden var ganska rättfram och inga större bekymmer mer än att tyget ville krulla sig i kanterna när jag sydde. Sådant är ganska trist och gör mig tveksam till vadjag ska sy i resten av tyget. Om det krullar sig för mycket så blir det så svårhanterligt.


Men som slutresultat fick jag i vart fall en härligt apig kjol i storlek 104 och en glad dotter.


Img_2867


Img_2869

2 kommentarer:

  1. Vad fin kjolen blev! Man kan tänka sig alla härliga snurrar denna kjolen kommer att ge upphov till! :)

    SvaraRadera
  2. Tack. :) Jo T älskar verkligen att snurra med kjolen.

    SvaraRadera